This blog is mainly written in English and Japanese.
French, Arabic, any other languages are
available with Google Translate at top of side bar on PC.
日本語は英語の下!

2018/03/04

Couscous friday / 金曜日はクスクスの日




On January 28, 2018, in Yokohama of the elephant's nose terrace, Morocco Marche was held.

MOROCCO MARCHE

On that day, I went with my wife and son to port of Yokohama. My son want to see the departure of the cruise ship "Asuka Ⅱ". I We were passing by elephant nose terrace, we were able to chance to participate in the event.


Argan oil and miscellaneous goods of morocco was sold. Demonstration who wrapped a turban. Official tourist guide of Morocco issued by embassy had been distributed. And that stood out more than anything else, couscous, food eaten well in Morocco, was sold. Photo is where me and my wife are eating couscous.

Couscous is what crushed the flour. I feel this is feel like crushed spaghetti. Since the appearance looks like grated cheese, so I imagined such a taste. But It’s not cheese. I and my wife became loveing it. It's better for us to bought 2 servings. We devided 1 servings...

I was post this photo to WhatsApp group of our CSC team. Our mentor, member of  Morocco 11, taught us "Couscous Friday." It means, In Morocco we eat couscous on every Friday. Not only Morocco, but also in everyone all over the world might have habit of eating couscous on Friday.


2018年1月28日に、横浜の象の鼻テラスで、モロッコマルシェが開催されました。

MOROCCO MARCHE

私はその日、クルーズ船「飛鳥Ⅱ」の出航を見たいという息子をつれて、家族で横浜港にいました。通りかかった象の鼻テラスで、偶然そのイベントに参加することができました。

アルガンオイルやモロッコの雑貨の即売や、ターバンを巻いてくれる実演。モロッコ大使館発行のこ公式観光案内も配布されていました。そして何よりも目立ったのが、モロッコでよく食べられている料理、クスクスの販売。写真は奥さんと、クスクスを分けて食べているところです。

クスクスは、小麦粉を砕いたものです。スパゲッティを砕いた感じ、と説明すると近いかもしれません。見た目が粉チーズっぽいので、そういった味を想像していましたが、スパゲッティに近いな、と思いました。私も奥さんも気に入って、最終的には取り合いになりました。(笑)。恐れずに、2皿買えばよかった。

この写真を、チームのWhatsApp(LINEのようなアプリ)のグループに投稿したところ、昨年派遣されたMorocco 11の先輩から、「クスクスは金曜日に食べる」と教わりました。モロッコに限らず、クスクスをみんなで囲む金曜日、という習慣は、実は世界中であるようです。

0 件のコメント:

コメントを投稿